RETRO-RECENZIJA: Opasni stroj (Mean Machine, 2001)

scenarij: Charlie Fletcher, Chris Baker & Andrew Day (po
 originalnom scenariju Tracyja Keenana Wynna)
 režija: Barry Skolnick
 proizvodnja: Paramount/SKA Films, SAD/Britanija, 2001.
 distribucija: VTI
 trajanje: 101'

Danny Meehan (Jones) je nekoć bio jedna od najvećih engleskih nogometnih zvijezda, ali mu je ugled zauvijek uništen nakon afere s namještanjem utakmica. Da stvari mogu biti još gore uvjerit će se kada se napije, napadne policajca i zbog toga dobije tri godine zatvora. Na samom početku izdržavanja kazne će vidjeti kako upravnik zatvora (Hemmings) želi iskoristiti njegov talent kako bi poboljšao rezultate poluprofesionalne momčadi cuvara. No, upravnikov potčinjeni Burton (Brown), slično kao i svi čuvari, ne želi da mu zapovijeda zatvorenik. Nakon dosta komplikacija Meehan pronalazi bolju alternativu da sebi olakša zivot u zatvoru – uvježbat će tim zatvorenika i u posebnoj utakmici omoguciti čuvarima da testiraju svoje vještine. Realizacija tog plana ima dosta poteškoća, ali ce Meehan s vremenom uspjeti od zatvorenika napraviti prave nogometaše, najviše ih motiviravši s prilikom da na terenu čuvarima vrate za sva poniženja i premlaćivanja koja su morali trpjeti. No, uoči same utakmice ce se ispostaviti da upravnik, koji boluje od kockarske ovisnosti i duguje novac nekim sumnjivim tipovima, ima neke svoje motive za prirešivanje utakmice te je spreman od Meehana zatražiti da mu pomogne ishoditi točno određeni rezultat.

I dok većina holivudskih remakeova obično završi kao smeće, Opasni stroj, temeljen na popularnom Aldrichevom zatvorskom drami Posljednji pogodak (Zatvorski krug) predstavlja prijatno iznenašenje. S radnjom premještenom u Britaniju, u produkciji precijenjenog filmaša Guya Ritchieja (Snatch) i režiran od strane relativno nepoznatog Barryja Skolnicka, Opasni stroj je na prvi pogled gotovo nista drugo nego besramno kopiranje Aldrichevog klasika. No, s druge strane, scenaristički tim je napravio nekoliko sitnih prepravki u originalu Tracyja Keenana Wynna, što je bio dobar potez – film je lišen nepotrebnih političkih konotacija. Pun pogodak je predstavljalo angažiranje Vinnieja Jonesa, bivšeg nogometaša i filmskog grubijana, koji u ovoj filmu nema baš previše problema tumačiti lik koji je u mnogo čemu sličan samom sebi. Uz Skolnickovu videospotovsku režiju (koja film čini dvadesetak minuta kraćim od originala), tu je i sjajna ekipa britanskih karakternih glumaca koja će likove uciniti pamtljivijim od onih iz Aldrichevog originala. Najveće dostignuce filma predstavlja ipak završna nogometna utakmica – Skolnick ju je uspio učiniti neobično atraktivnom i filmogeničnom za sport na kojemu su mnogi filmski velikani slomili zube. Na kraju Opasnog stroja gledatelji neće imati nikakvog poticaja da razmišljaju o realizmu onoga sto su vidjeli ili o nekim važnim sociološkim i političkim pitanjima, ali će zato znati da su se dobro zabavili.

NAPOMENA: Ovo je moja recenzija originalno objavljena u Usenet grupi hr.rec.film 13. svibnja 2003. Ovdje objavljena verzija sadrži sitnije korekcije.

One thought on “RETRO-RECENZIJA: Opasni stroj (Mean Machine, 2001)