RETRO-RECENZIJA: Jesen u New Yorku (Autumn in New York, 2000)

Anthony La Paglia, Sherry Stringfield, J.K. Simmons, Jill Henessy
 glazba: Gabriel Yared
 scenarij: Allison Burnett
 režija: Joan Chen
 proizvodnja: MGM, SAD, 2000.
 trajanje: 103'

Will Keane (Gere) je 48-godišnji vlasnik popularnog njujorškog restorana i nepopravljivi ženskar. Stjecajem okolnosti, njegova posljednja meta će postati 22-godišnja Charlotte Fielding (Ryder) s kojom započinje ljubavnu vezu. Ta je romansa već na samom početku opterećena problemom koji je mnogo ozbiljniji od činjenice da je Will više nego dvostruko stariji od svoje nove ljubavnice. Charlotte je, naime, teško bolesna i ne preostaje joj više od godinu dana života. U početku nespreman da se suoči s tom činjenicom, Will će s vremenom shvatiti da je zaljubljen u Charlotte te početi preispitivati svoj način života i odnos prema ženama.

Jesen u New Yorku je mnogo bolji film nego što bi se to dalo zaključiti na temelju njegove reputacije (i činjenice da je američki distributer, plašeći se sramotnog komercijalnog fijaska, dotični film strpao u “siguran” termin), ali to ne znači da je u pitanju posebno dobar film. Scenarij Allison Burnett predstavlja kolekciju svih melodramatskih klišeja i najgore sentimentalne “ljige” koja se mogla zamisliti, a izbor glavnih glumaca predstavlja primjer katastrofalnog castinga. Dok Richard Gere još kako-tako može proći kao ljubimac žena, teško je zamisliti što je njegov lik mogao vidjeti u jednoj heroin chic “polovnjači” nalik na Winonu Ryder. Da stvar bude gora, oboje užasno loše glume i među njima nema nikakve romantičnih “fluida”. S druge strane, ekipa sporednih glumaca na čelu s uvijek pouzdanim Anthonyjem La Pagliom je solidno obavila posao, a Joan Chen, glumica poznata iz TV-serije Twin Peaks, se dobro snašla na svom prvom holivudskom zadatku iza kamere. Kamera Ghangwei Gua je dobro dočarala jesen u New Yorku te tako nedostatke sadržaja nadoknadila lijepim sličicama. No, kada se sve zbroji i oduzme, Jesen u New Yorku predstavlja film kojeg možete zaobići bez neke prevelike grižnje savjesti.

NAPOMENA: Ovo je moja recenzija originalno objavljena u Usenet grupi hr.rec.film 3. kolovoza 2002. Ovdje objavljena verzija sadrži sitnije korekcije.

One thought on “RETRO-RECENZIJA: Jesen u New Yorku (Autumn in New York, 2000)

1. Pingback: RETRO-RECENZIJA: Ljubav kao sudbina (Bounce, 2000) | Draxblog VI