RETRO-RECENZIJA: Specijalni agent (Corky Romano, 2001)

Massee, Vincent Pastore, Kip King
 glazba: Randy Edelman
 scenarij: Rob Warren & Jason Ward
 režija: Rob Pritts
 proizvodnja: Touchstone, SAD, 2001.
 trajanje: 86'

“Pops” Romano (Falk), patrijarh istoimene mafijaške obitelji, nasao se u velikoj nevolji nakon što je FBI protiv njega pronašao inkriminirajuće dokaze. Jedini način da se dokazi unište jest da pošalje svoga čovjeka unutar FBI, a nikome ne može vjerovati više nego svom sinu. Na žalost, njegova dva sina – Paulie (Berg) i Peter (Penn) – su previše poznate njuške, pa je silom prilika prisiljen taj posao udijeliti Corkyju (Kattan), crnoj ovci u obitelji, nespretnjakoviću koji zarađuje za život kao skromni veterinar i nema pojma čime mu se bave otac i braća. Corky pristaje glumiti agenta FBI, dobiva lažni identitet te se ubacuje u superelitnu jedinicu gdje ce doživjeti mnoge nevolje, ali i upoznati šarmantnu agenticu Kate Russo (Shaw).

To što je Specijalni agent u hrvatsku distribuciju ušao tokom ljeta i nije neko iznenadenje, s obzirom da je prilikom svoje američke premijere prošao kroz “topli zec” od strane američke kritike, a ni publika se nije baš pretrgla od odlaska u kino. Sudbina ovog filma previše ne iznenađuje jer je producent Richard Simonds, specijaliziran za filmske verzije skečeva iz emisije “Saturday Night Live”, koje su u posljednje vrijeme postale sinonim za ono najgore što dolazi iz Hollywooda. Specijalni agent se, naravno, ne može pohvaliti bog-zna-kakvim zapletom ili dobro razrađenim likovima, a i veliki dio glumaca odaje dojam da se pred kamerama našla samo zato da plati mjesečne racune. To, pak, nije slučaj s Kattanom koji očito uživa u ovoj ulozi te je odgovoran za par uistinu urnebesnih scena u filmu, isto kao što šarmantna Vinessa Shaw (Oči širom zatvorene) popravlja dojam tako da se u par scena pojavljuje u uniformi seksi-bolničarke. No, tih svijetlih trenutaka je premalo da bi ovaj rutinerski proizvod dobio išta vise od prolazne ocjene. Specijalni agent je gledljiv film, ali samo pod uvjetom da to činite prvi put.

NAPOMENA: Ovo je moja recenzija originalno objavljena u Usenet grupi hr.rec.film 31. srpnja 2002. Ovdje objavljena verzija sadrži sitnije korekcije.