RETRO-RECENZIJA: La Cucaracha (1998)

James McManus
 glazba: Martin Davich
 scenarij: James McManus
 režija: Jack Perez
 proizvodnja: Filmwave, SAD, 1998.
 trajanje: 95'

Walter Poole (Roberts) je Amerikanac kojemu je dojadio uredski posao te je otišao u Meksiko kako bi započeo novi zivot kao pisac. Barem je to bio njegov plan prije nego što je postao žrtvom pljačke, a nakon čega sav preostali novac troši na pivo u provincijskoj krčmi. Kada mu jednog dana u tu krčmu dođe sunarodnjak Louis Graves (McManus), Poole ga nastoji impresionirati pričom o tome kako je ubojica koji se skriva od ruke zakona. Na njegovo veliko iznenađenje, Graves ne samo što u to povjeruje, nego ga je spreman unajmiti  kao profesionalnog ubojicu za račun svog sefa, lokalnog velikaša Josea Guerrasa (de Almeida). Guerrasov mladi sin je silovan i ubijen od strane izvjesnog Herberta Ortege (Rivers), koji se od te optužbe uspio obraniti na sudu, ali Guerras svejedno želi istjerati pravdu, na ovaj ili onaj način. Poole sumnja u tu priču, ali bi mu 100.000 US$ honorara dobro došlo, pa pristaje preuzeti posao. No, kao što to obično biva, stvari će krenuti krivo i Poole ostati obogaljen, ali će njegov život pronaći novi smisao, ovaj put u osveti.

Za razliku od niza mnogih “nezavisnih” niskobudžetnih filmova, La Cucaracha se američkom kritičarskom establishmentu svidjela zbog toga sto prilično eksplicitno odaje homage Blagu Sierra Madre i sličnim klasicima čiji su junaci Amerikanci “zagljavljeni” južno od Rio Grande. No, scenarist James McManus i režiser Jack Perez su ipak daleko ispod razine Johna Hustona i sličnih veličina koje su im bile uzor. La Cucaracha, doduše, ima dovoljno zanimljivih obrata da gledatelju prikuje pažnju u prvoj polovici filma, a izvrsna glumačka ekipa na čelu s uvijek potcijenjenim Ericom Robertsom, napravila je od ovog filma prilično efektnu karakterološku studiju. No, pred kraj film gubi ritam, zaplet postaje sve nevjerojatniji, a i gledatelj počinje gubiti strpljenje, tako da kraj dolazi upravo u trenutku kada je za La Cucarachu to bilo najpotrebnije. Iako će teško ući u filmske antologije, La Cucaracha je zanimljiv filmić koji je zaslužio svoje mjesto na policama naših videoteka.

NAPOMENA: Ovo je moja recenzija originalno objavljena u Usenet grupi hr.rec.film 28. veljače 2002. Ovdje objavljena verzija sadrži sitnije korekcije.