RETRO-RECENZIJA: A gdje je lova (Where the Money Is, 2000)

montaza: Garth Craven, Samuel Craven & Dan Lebental
glazba: Mark Isham
scenarij: E. Max Frye, Topper Lilien & Carroll Cartwright
režija: Marek Kaniewska
proizvodnja: Gramercy/IMF/Scott Free, SAD/Njemacka, 2000.
trajanje: 88'

Carol (Fiorentino) je bolničarka koja se prije više godina udala za Waynea (Mulroney), najzgodnijeg dečka u srednjoj školi. No, naizgled savršeni brak je utonuo u monotoniju života u provincijskom gradu. Tu monotoniju će malo uzburkati dolazak novog pacijenta u Carolin starački dom – Henryja Manninga (Newman), legendarnog pljačkaša banaka koji je privremeno premješten iz zatvora nakon sto je doživio moždanu kap i postao biljka. No Carol je, pak, uvjerena da je Manning sve to simulirao kako bi sebi omogućio bijeg i dočepao se skrivenog plijena iz svoje posljednje pljačke. Držeći kako bi joj taj novac omogućio bijeg iz učmale životne kolotečine Carol nastoji različitim provokacijama Manninga probuditi iz njegove simulirane katatonije te tako postati dio njegovog velikog plana. Kada njeni napori konačno urode plodom, ispostavlja se da će Manning, da bi se dočepao novca, morati koristiti ne samo Carolinu, nego i Wayneovu pomoć.

Iako se u Hollywoodu starost smatra gorom sudbinom od smrti, 75-godišnjem Paulu Newmanu godine itekako pristaju, čineći ga isto tako zanimljivim i efektnim glumcem kao u doba kada je bio idol šiparica. A gdje je lova je lijep primjer za to – Newman uspijeva nositi cijeli film na svojim ostarjelim plećima, bez obzira na to što je veći dio filma prisiljen glumiti biljku (pri čemu je svejedno tako efektan, da se svi “Oscarom” nagrađeni invalidi mogu sakriti u mišju rupu). Takvoj ikoni je jedini kako-tako dostojan partner Linda Fiorentino (The Last Seduction, Ljudi u crnom), glumica s jednim od najseksepilnijih glasova u Hollywoodu koja ovdje ponovno pokazuje veliki talent za komediju. Na žalost, ostatak glumačke ekipe, u koju spada i prilično nezainteresirani Dermot Mulroney, nije na visini. A ni scenaristička trojka ne uspijeva intrigantni početni zaplet izvuci iznad klišeja i predvidljivosti. Režiser Marek Kaniewska također je pokazao nedostatak inspiracije, čineći ovaj film nezanimljivim, dosadnim i neatraktivnim, pri čemu je veliku ulogu imalo korištenje prilično loše glazbene podloge Marka Ishama. Zbog svega toga A gdje je lova predstavlja film koji je daleko ispod onoga što bismo očekivali od naslova s tako jakom glumačkom postavom, iako su Newman i Fiorentino razlog zbog čega dobija kakvu-takvu prolaznu ocjenu.

NAPOMENA: Ovo je moja recenzija originalno objavljena u Usenet grupi hr.rec.film 20. prosinca 2001. Ovdje objavljena verzija sadrži sitnije korekcije.