RETRO-RECENZIJA: Princeza i ratnik (Der Krieger und die Kaiserin, 2000)

 

uloge: Franka Potente, Benno Fürmann, Joachim Krol, Lars Rudolph,
 Melchior Belson, Ludger Pistor
 glazba: Reinhold Heil, Johnny Klimek & Tom Tykwer
 scenarij: Tom Tykwer
 režija: Tom Tykwer
 proizvodnja: WDR/X-Filme Creative Pools, Njemačka, 2000.
 distribucija: Discovery
 trajanje: 135 '

Simone alias Sissi (Potente) je mlada medicinska sestra koja radi u duševnoj bolnici gdje je provela cijeli život i gdje su joj se upoznali roditelji. Rutinu svakodnevnice će prekinuti kamion koji je obori dok prelazi ulicu. Od sigurne smrti je spašava tajanstveni neznanac Bodo (Fürmann) koji će joj obaviti ekspresnu traheotomiju dok leži ispod kamiona. Nekoliko mjeseci kasnije Sissi se uspije oporaviti, ali je umjesto ozljeda muči ne samo to što ne zna ništa o svom spasitelju, nego i to sto se u njega zaljubila. Kada Sissi uspije pronaći Bodu, on je grubo odbija, za što ima više nego jedan razlog – ne samo što je zajedno sa svojim starijim bratom Walterom (Krol) upetljan u cijeli niz ilegalnih aktivnosti, nego i zato što još uvijek nije prebolio traumatični događaj iz bliske prošlosti nakon kojeg nastoji zatomiti sve osjećaje.

Tom Tykwer, njemački reziser koji je ustajalu kinematografiju svoje zemlje revitalizirao s megapopularnim i “kulerskim” Trči, Lola, trči, godinu dana poslije je nastojao ponoviti uspjeh s bizarnom psihološkom dramom Princeza i ratnik. Tom Tykwer je u tu svrhu za glavnu ulogu ponovno angažirao Franku Potente, koja uspjehu Lole duguje međunarodnu slavu. No, sve one koji očekuju “kulerštinu” u stilu Tykwerovog prethodnog filma će Princeza i ratnik prilicno iznenaditi. Dok je Lola koristila jedan jedini zaplet kao podlogu za stilske vježbe, Princeza i ratnik predstavlja zaokruženu priču, sa složenim zapletom i višeslojnim likovima. Još više u oči pada Tykwerovo nastojanje da film stilski bude sto različitiji od Lole – umjesto mitraljiranja videospotovskim kadrovima, Tykwer koristi spori ritam, postupno građenje atmosfere, sve u svrhu što potpunije analize likova. Može se reći da je Tykwer u tome čak i pomalo pretjerao, tako da mnogi kadrovi, pogotovo na kraju, izgledaju previše razvučeni. No, s druge strane, tu je izvrsna gluma Potenteove, kojoj društvo pravi njen partner iz Opasne anatomije Benno Fürmann. Uz dobru fotografiju i sjajnu glazbu, Tykwer koristi priliku da se koristi i digitalnim efektima. Rezultat je prilično dobar, iako ne baš potpuno savršen film koji će gledateljima ostati dulje u sjećanju od Lole.

OCJENA: 7/10

NAPOMENA: Ovo je moja recenzija originalno objavljena u Usenet grupi hr.rec.film 14. svibnja 2003. Ovdje objavljena verzija sadrži sitnije korekcije.

 

Oglasi

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s