RETRO-RECENZIJA: Tko ubija djevice (Cherry Falls, 2000)

Amanda Anka
 glazba: Walter Werzowa
 scenarij: Ken Selden
 režija: Geoffrey Wright
 proizvodnja: Industry Entertainment/Rogue Pictures, SAD, 2000.
 trajanje: 92 '

Kao što i ime sugerira, Tko ubija djevice je još jedan od “teenage slasher” filmova, ali s tom razlikom što je prekršeno jedno od ključnih pravila žanra – da seksualna aktivnost bilo kojeg od likova znači njegovo prijevremeno odstranjivanje s ovog svijeta. Ovaj horor australskog režisera Geoffreya Wrighta (poznatog po kontroverznoj drami Divlji korak) se temelji na dijametralno suprotnoj postavci – upražnjavanje seksa povećava šanse za preživljavanje. Do tog zaključka je došao Brent Marken (Biehn), šerif Cherry Fallsa, malog grada u Virginiji čiji tinejdžeri – svi odreda djevice – postaju žrtvama pomahnitalog serijskog ubojice. Naravno, to otkriće neće ostati tajnom za lokalnu tinejdžersku populaciju koja odlučuje pripremiti veliku orgiju na kojima bi svi trebali izgubiti nevinost i tako se spasiti od ubojice. Brentova kći Jody (Murphy), koja je i sama kao djevica jedva izbjegla ubojici, odlučuje pokrenuti vlastitu istragu tokom koje otkriva mračnu prošlost nekih od najvažnijih ljudi u gradu. Za holivudske standarde prilično subverzivni “high concept” scenarista Kena Seldena je dosta obećavao, ali, na žalost, Geoffrey Wright nije imao hrabrosti niti talenta da ga iskoristi do kraja. Tako ovaj horor na kraju podliježe svim mogućim klišejima žanra, a i malo prezrela Brittany Murphy se čini lošim izborom za djevičansku protagonisticu. S druge strane, Michael Biehn (Aliens) i Jay Mohr su dobri u svojim ulogama, ali sve to nije dovoljno da se bitnije popravi dojam o ovom razočaranju od filma.

NAPOMENA: Ovo je moja recenzija originalno objavljena u Usenet grupi hr.rec.film 17. ožujka 2002. Ovdje objavljena verzija sadrži sitnije korekcije.