RETRO-RECENZIJA: Kao riba na suhom ( Comme un poisson hors de l’eau, 1999)

montaža: Olivia Sibourd-Baudry
glazba: Replicant
scenarij: Herve Hadmar
režija: Herve Hadmar
proizvodnja: CLT-UFA/Canal Plus/Procirep, Francuska, 1999.
trajanje: 90′
Desire (Muller) je skromni i samozatajni uzgajivač ribica koji živi s roditeljima i kojemu je trenutno jedina radost u životu prepiska s prekrasnom djevojkom po imenom Myrtille (Bellucci). Nakon dugog iščekivanja njih dvoje bi se konačno trebali naći uživo i nastaviti svoju romansu u stvarnom zivotu, ali će tada Desirea dočekati neugodno iznenađenje. Ispostavlja se da Myrtille uopce nije bila na pameti ljubav nego novac, te da je zapravo sve bila prevara u režiji opakog kriminalca B.B. (Karyo). On je, naime, smislio genijalni plan kako da izmuze golemu svotu novaca od opakog gangstera kojemu su jedina slabost ribice iz akvarija. Desire je bandi potreban isključivo zbog svojeg strunog poznavanja materije, i on nevoljko pristaje sudjelovati u toj prljavoj raboti, ne znajući da ce mu zivot biti u opasnosti.

Kao riba na suhom je crnohumorna farsa koja jasno pokazuje kako se Francuzi mogu mjeriti s Amerikancima čak i u tarantinovskim disciplinama. Humor je, dakako, mnogo zešći, a protagonisti su mnogo izopačeniji i bizarniji od onih na koje nas je navikao Hollywood. Na žalost, kvaliteta humora je prilično neujednačena, a i završnica filma se čini malo zbrzanom. Ipak, tu je vrlo dobra glumačka ekipa, kojom dominiraju Karyo i Belluccijeva – par koji, sudeci po Dobermannu očito ima sklonost prema crnim komedijama. A i glazba tipa po umjetničkom imenu Replicant svojim ironičnim obradama Barryjevih tema za bondovske filmove ovoj komedijici daje neobičan ugođaj. Sve u svemu, Kao riba na suhom nije film koji ce ući u antologije, ali će zato bez svake sumnje gledateljima priuštiti sat i pol dobre zabave.

NAPOMENA: Ovo je moja recenzija originalno objavljena u Usenet grupi hr.rec.film 9. veljače 2002. Ovdje objavljena verzija sadrži sitnije korekcije.