RETRO-RECENZIJA: Slike zločina (After Image, 2001)

Michael Zelniker, Michael Twaine
 glazba: Richard Tuttobene
 scenarij: Robert Manganelli & Tony Schillaci
 režija: Robert Manganelli
 proizvodnja: Intermedia/Sundance, SAD/Britanija, 2000.
 trajanje: 92'

Joe (Mellencamp) je zaposlen u policiji kao forenzički fotograf i u posljednje vrijeme razmišlja o tome da napusti taj posao jer se nagledao previše leševa. No, stjecajem okolnosti će ih vidjeti još više, jer je Laura (Terrylene), privlačna gluhonijema žena i susjed njegove stare majke (Fletcher), obdarena parapsihološkim sposobnostima i u posljednje vrijeme ima vizije zločina koje je počinio serijski ubojica. Joe i Laura stoga odluče udružiti svoje snage kako bi nekako zaustavili manijaka, koji je, pak, opsjednut video-zapisivanjem svojih zlodjela.

Slike zločina predstavljaju zanimljiv pokušaj da se u Hollywoodu popularni fenomen serijskih ubojica predstavi u stilu nezavisnog “umjetničkog” filma. Scenarist i reziser Manganelli je inspiraciju za film našao u stvarnom slucaju iz 1979. godine, kada je 12-godišnja djevojčica zanijemila nakon što je slučajno nabasala na žrtvu ubojstva. Slike zločina stoga izgledaju kao prilično osoban projekt, a Manganelli stvara prilično neobičan ugođaj miješajući snoviđenja glavnih junaka s maksimalno realističnim okružjem grada Rochestera u državi New York. Na žalost, dok je Manganelli još nekako uspio učiniti nešto sto je danas gotovo nezamislivo – snimiti originalni film o serijskim ubojicama – u svemu ostalome je podbacio. To prije svega ima zahvaliti traljavom scenariju i loše napisanim likovima, ali i ne baš raspolozenom rockeru i slikaru Johnu Mellencampu koji se ovim izletom u svijet glume nije posebno istakao. Njegova partnerica Terrylene, koja je u stvarnom životu gluhonijema, mnogo je bolje obavila svoj posao, ali će je gledatelji više pamtiti po tome što se dobar dio filma pojavljuje bez odjeće. Kada se sve zbroji i oduzme, Slike zločina su film koji se može pogledati ukoliko se nema što pametnije raditi, ali koji svejedno ostavlja gorak okus ostvarenja koje je moglo biti daleko bolje.

OCJENA. 4/10

NAPOMENA: Ovo je moja recenzija originalno objavljena u Usenet grupi hr.rec.film 26. prosinca 2001. Ovdje objavljena verzija sadrži sitnije korekcije.