RETRO-RECENZIJA: Potjera (Evasive Action, 1998)

Steven Barr
 glazba: David Wurst & Eric Wurst
 scenarij: Tripp Reed
 režija: Jerry P. Jacobs
 proizvodnja: Hallmark, SAD, 1998.
 trajanje: 91'

Ne mogavši podnijeti da mu ubojica supruge ostane na slobodi iz pravno-tehničkih razloga, Luke Sinclair (Harewood) je odlučio uzeti pravdu u svoje ruke i zbog toga završio u zatvoru. Iako se smatra uzornim zatvorenikom, uprava ga odlučuje poslati u novu, supermodernu kaznionicu zajedno s nekoliko opasnih kriminalaca među kojima se nalaze teroristi, serijske ubojice, ali i mafijaški bos Enzo (Scheider). U nastojanju da se prijevoz obavi što diskretnije zatvorenici su ukrcani na putnički vlak, ali se ubrzo ispostavlja da je Enzo to iskoristio da uz pomoć svojih pajdaša s druge strane rešetaka organizira spektakularni bijeg. Zatvorenici likvidiraju svoje čuvare i preuzimaju kontrolu nad vlakom. Sinclair, koji im se prilično nevoljko pridružio, odlučuje poremetiti njihove planove, pri čemu će mu pomoć pružiti šerif Wes Blaidek (Wise) i konobarica Zoe Clark (Matthews).

Za razliku od mnogih drugih “bekača” koje imamo prilike vidjeti u nasim videotekama, autori Potjere nimalo ne kriju kako je njihov proizvod ništa više do niskobudžetne izvedenice visokobudžetnog holivudskog hita. U ovom slucaju to je bruckheimmerovski proizvod Con Air, kojemu su scenarist Reed, režiser Jacobs i producent Andrew Stevens bez imalo obzira “posudili” kompletnu radnju i raspored likova. No to ne znači da je Potjera lošija od Con Aira. Naprotiv, dok je Bruckheimmer svoj budžet sveo na bijesni soundtrack i orgiju pirotehnike, dotle su tvorci Potjere, suoceni s niskim budžetom, morali to nadoknaditi malo većom brigom za radnju i likove. Iako filmu ne nedostaje klišeja, ekipa uglednih karakternih glumaca (Harewood, Scheider, Wise) se dobro koristi prilikom da glumi glavne likove, a i akcija, humor i drama su pravilno raspoređeni. Zbog svega toga Potjera ima dosta šarma, i gledatelji koji ne očekuju previse od B-akcijada će biti ugodno iznenađeni te se ovaj film može preporučiti kao neobavezna zabava.

NAPOMENA: Ovo je moja recenzija originalno objavljena u Usenet grupi hr.rec.film 27. prosinca 2001. Ovdje objavljena verzija sadrži sitnije korekcije.