RETRO-RECENZIJA: Tanka linija laži (The Tin Blue Line, 2000)

glazba: Patrick Williams
 scenarij: Daniel Helfgott
 režija: Roger Young
 proizvodnja: Paramount/Showtime, SAD, 2000.
 distribucija: VTI
 trajanje: 97 '

70-tih godina u Philadelphiju dolazi iskusni reporter Jonathan Neumann (Morrow) kako bi radio u lokalnim novinama. Kada mu udijele dužnost sudskog izvjestitelja, on slučajno naleti na priču o mentalno retardiranom mladiću koji je osuđen za zločin kojeg nije bio počinio. Odlučivši istražiti slučaj, on otkriva ne samo da je mladac bio batinama natjeran na priznanje od strane policije, nego da su isti tretman dobili i potencijalni svjedoci. No to otkriće je samo vrh ledenog brijega, jer su batinaške metode sada postale standardni način rada filadelfijske policije. Neumannova nastojanja da to razotkrije do kraja ne samo što dovode do prijetnji od strane policijskih detektiva i gradonačelnika Rizzoa (Sorvino) koji je njihov pokrovitelj, nego izazivaju neprijateljstvo mnogih građana Philadelphije koji smatraju da je upravo Rizzo svojom “na ljutu ranu ljuta trava” politikom drastično reducirao kriminal u njihovom gradu. Inspirirana istinitim događajima i člancima koji su njihovom autoru donijeli Pulitzerovu nagradu, Tanka linija laži predstavlja još jednu rutinersku američku TV- dokudramu. Iako je fino nakon dugo vremena vidjeti Roba Morrowa (Život na sjeveru) u glavnoj ulozi, isto kao uživati u nastupima hrpe izvrsnih karakternih glumaca, rasplet je prilično predvidljiv, a opet nedovoljno katartičan. Ipak, najgore od svega jest autorovo prečesto iritantno inzistiranje na korištenju glazbe iz 70-tih, vjerojatno motivirano željom da se nizak budžet i nedostatak artefakata iz te ere nadoknadi soundtrackom. Iako ovaj film postavlja neka zanimljiva pitanja o odnosu borbe protiv kriminala i ljudskih prava (i daje sasvim suprotan odgovor od nekih filmova iz 70-ih  kao što je Paul Kersey ne oprašta), Tanka linija laži je ništa drugo do konfekcijski proizvod koji se može preporučiti jedino onda ako uistinu ne može ubiti sat i pol vremena na neki drugi način.

NAPOMENA: Ovo je moja recenzija originalno objavljena u Usenet grupi hr.rec.film 13. svibnja 2002. Ovdje objavljena verzija sadrži sitnije korekcije.